torsdag 8 oktober 2009

Kristi Brud avgår

Åsa Waldau lämnar Knutbyförsamlingen
Var det någon som gick på den blåsningen?

Sanningen är antagligen att hon avslutar sin tjänst som pastor och inleder en lönsam karriär som konsult med jesusförmedling och freak-show som huvudnummer.

Åsa berättar om spektaklet
Ljudlänk

Samlingslänk till allt om Knutby-sekten
Länksamling

Jag rekommenderar varmt Bengts Blogg. Här och här finns det mesta som kan sägas om Knutby FFS just nu.

Lika varmt rekommenderar jag Sektinfo

K-profetia
8/10-2009

Nu blir naturligtvis de slutkörda församlingsmedlemmarna förtvivlade över att mista sin direktförbindelse med Jesus.

Det blir stor tragedi under lördagens informationsmöte vilket får styrelsen att ta en kort paus för att tala med Åsa.

Efter en stund kommer de tillbaka och meddelar att Åsa har gått med på att hjälpa församlingen som konsult på sidan om hennes mera utåtriktade verksamhet.

I praktiken fortsätter allt som vanligt alltså, bara med den skillnaden att det blir dyrare för medlemmarna.

Uppdatering 9/10
Första och sista raden i pressmeddelandet får mig att undra om styrelsen trots allt, inte har tröttnat på Åsas flamsande i träskmedierna och bett henne avgå.

Uppdatering 10/10
Rättelse: Knäppgökarna på gränstakullen förstod naturligtvis inte hur pressmeddelandet kunde tolkas. Det blir business as usual. Skillnaden blir att Åsa blir helt pliktbefriad och den stackars bänkutfyllnaden får betala ännu mera för hennes bisarra eskapader.

Uppdatering 11/10

Några KB-citat med hög humorfaktor:
"Jag upplever att Gud kallar mig till vila. Jag blev själv förvånad över det."

"Jag ska säga som det är; Jag har gått igenom väggen. På mina bara knän. I bön."

"Jag kommer att komma tillbaka när församlingen säger ”vi klarar oss inte utan dig”, säger hon och skrattar."

Inga kommentarer: