torsdag 27 november 2008

Pingstpajasen Åke Green hyllas



Om jag skulle göra en lista över religiösa stollar, hamnar naturligtvis Kristi Brud/Drottning Tirsa på första plats, tätt följd av Åke Green, Ulf Ekman, Leif Haqq Kielan Karlsson, Nils Alvar Vajda Ekstén och en lång rad med pingstpestpastorer från olika sekter.

Vajda har förärats en egen tråd i ett sektspanarforum.
Muslimpajasen Karlsson är vår taliban.

Åke Green säger i artikeln: "–De utnyttjar mitt namn för att vinna poäng själva. Jag gillar inte deras hållning, de är hårda och utstrålar ingen kärlek, säger Green om kyrkan till Östra Småland"

Liksom de övriga i min lista, är Åke Green på något robotliknande sätt representant för motsatsen till kärlek. Vad det ska kallas vet jag inte.

Okärlek kanske

Grottforskare Ekstén

Inga kommentarer: